Pizzzzaaaa myyyyzzz

Har precis gjort godaste pizzan och sitter nu och kollar mello med familjen. Har bara kollat något enstaka avsnitt mer än detta men tycker att det har vart jättedåligt detta året, eller?! Sjukt skönt med sånnahär lördagar också ibland iallafall! 

MIN LÖRDAG


Har verkligen längtat till denna dagen hela veckan. Inte för att det händer något roligt, utan för att det är så himla skönt att ha en dag då jag bara kan gå runt och mysa. Har plugg att ta tag i men det skuter jag upp till imorgon. 

Tråkigt nog så har jag råkat på en förkylning igen... Therese skulle komma idag egentligen men det får bli en annan gång! Saknar henne juuu!! Ska bara fortsätta mysa och ta det lugnt. Ha en jättebra lördag!! 

Last night: Format!

Hade en jättemysig kväll som vanligt med dessa damer. Vi spenderade kvällen på Format i Ulricehamn med prat och drömkäk! Kan verkligen rekomendera det stället, alltså Format på Storgatan 2 i Ulricehamn!

Snaps of my closet


Helgstart!



Inleder helgen på bästa sätt genom middag med sköningar. Ha en bra kväll!

Q's & A's

Så bra blogg! Undrar hur du redigerar dina bilder? Både på mobilen, vilken app och effekt och på datorn?
 
Redigerar alla mina bilder i PS på datorn. I mobilen använder jag mig av filtrerna i kameraalbumet, Camera +, PS Express och Afterlight. Tack!
 
Har du den lilla eller stora modellen på din Campomaggi-väska? Får en dator plats i den? :)
 
Jag har mellanstorleken och datorn får plats alldeles utmärkt!
 
kan inte du visa i steg för steg bilder eller i en film hur du gör såna hårbollar som du har på första bilden? såå fint verkligen!
 
Först, tack!! Oj.... Har fått denna frågan många gånger men sanningen är att jag knappt inte har någon aning om hur jag gör. Slänger bara upp allt i en knut och "virar" allt hår som inte kom med i runt om och fäser i tofsen. Har väldigt mycket, och tjockt hår så det blir lite lättare då.
 
 
Hej jätte fin blogg! Var tittar du på gossip girl?
 
Jag kollar på netflix!
 
Hej! Jag har länge letat efter en sida där man kan kolla på The kardashians men hittar ingen bra, vart har du kollat? Väldigt tacksam för svar!
 
Googla på tyo Keeping Up With the Kardahsians watch online så kommer det upp massa olika sidor. Kollar på olika websajter hela tider :)
 
vad har du för kamera??
 
Canon G15 & Canon 60D. 
 
hur gör du dom collagen? grym blogg

Gör alla mina klädcolage i Polyvore. HÄR kan man hitta mitt account!
 

Good evening thursday!


Känner mig mycket piggare än imorse så för min del blir det att gå till skolan imorgon. Still feeling a bit sick though... Anyways, mycket som ska göras imorgon så ska bli skönt att fira det med lite helg. Nu: Sista minuten plugg! Blog u later

Plastic aviators!

Dessa bågar var det jag fick med mig hem ifrån Livigno. Ett par Ray Ban i modellen Plastic Aviators. Kommer varva dessa med mina vanliga pilot i sommar. Can't wait!

Dagens

Dagens humör: Är på myshumör idag. 

 

Dagens mående: Förkyld, därav hemma från skolan.. Men annars bra!

 

Dagens borde: PLugga, PLUGGA & PLUGGA!!!

 

 

Dagens frisyr: Vet inte om det finns ett namn för den???.... Allt-hår-i-en-fruktansvärt-ful-bulle frisyren!

 

Dagens smink: Inget!

 

Dagens klädsel: Mjukis pants och för stor t-shirt.

 

Dagens planer: Blogga, plugga och ta hand om mig själv!

 

Dagens materiella vill ha: En Balenciaga, i mocka. Fast det är everydays matriella vill ha!!

 

Dagens fundering: Plugga? Inte plugga? Plugga? Inte plugga?

 

Dagens beroende: Fisherman & Friends halstabletter. 

 

Dagens tråkigaste: Vädret...

 

Dagens längtan: St.Tropez.

 

Dagens låt: Is This Love med Bob Marley


19 Februari

 
Kappa Gina // Bootcut H&M(Nya!) // Polo Gina // Sjal Zara // Converse
 

Livigno // Goaste dagen

Detta va ju den goaste dagen av dom alla. Solsken hela dagen och fantastisk skidåkning! Hamnade i några solstolar i några timmar medans vi drack gudomlig varm choklad och bara njöt!

XX


Tisdag och sitter på min första lektion. Ganska lång dag i skolan idag och sedan måste jag direkt hem och plugga.... Trodde ju att denna veckan skulle bli lugn. Have a good day readers! XX

Summer hair

Gissa på om jag blev tagg på sommar när jag hittade dessa bilder.... Och ännu mer tagg på att fixa sommarfrillan. Klippte ju av en rejäl bit förra sommaren och oj va skönt det var! Blir nog en klipptid i repris denna sommaren... Iihh

Livigno // Första 24 timmarna

Här hade vi hunnit med att gå upp klockan fyra på morgonen/natten(??), en natt i Tyskland och flera tusen timmar i bilen som det kändes som... När vi kom till Livigno tog jag och A en tur på byn och bara myste. Kollade upp emot den finafinafina snön i backen som vi var förväntansfulla över att få glida på nästa dag!!

12 Februari

Jacka Peak Performance // Byxor Everest // Glasögon Dr.Zipe // Underställ Peak Performance & Everest
 

Delivery for me!


Va precis o hämtade mitt paket på posten. Yey

Måndag!!

Vilken härlig första dag på veckan! Solen sken, fick tillbaka ett bra provresultat, historiaprov avklarat och reunion med classmatsen! Ett plus på det är att jag snart ska svänga förbi posten för att hämta ut ett paket som väntar på mig. Självklart kan jag inte låta bli att längta tillbaka till älskade Italien!! Tänkte göra lite inlägg liknande hur jag gjorde i somras ifrån semestern... 

Hemma!

De senaste dagarna har jag vart fullt upptagen med att njuta av ett vitt paradis. Tyvärr kan jag inte göra samma sak idag då jag just nu sitter hemma framför tvn och kollar herrarnas stafett. Den här veckan har vart helt underbar, massa lössnö, sol i mängder och en hel del njutning. Men nu är det tillbaka till verkligheten som gäller..... Som tur är har jag massa bilder att visa :)))

Good combinations!




Tänk om alla måndagar va som denna. Skidåkning, afterski och shopping. Frodade i goaste lurren och jag och Amanda fick även med oss varsin najs påse hem ifrån byn. Visar senare. I love this place!

sun don't shine

Ramlade över denna videon någon gång förra veckan… Förutom att Cara är en av de snyggaste och skönaste enligt mig kan hon även sjunga…. Great!